Marzec 2011

Dziwne odkrycia na Saturnie

Sonda Cassini odkryła ostatnio, że naturalny sygnał radiowy emitowany przez Saturna różni się w zalezności od tego czy mierzy się go w południowej lub północnej hemisferze planety. Odkrycie może wpłynąć na redefinicję długości dnia gazowego giganta.

Dziwne odkrycie nie jest jednak jedyną zaskakującą naukowców informacją. Wariacje sygnału radiowego na które ma wpływ ruchu obrotowego planety, również dramatycznie zmieniają się w czasie, najwyraźniej w jakiejś korelacji ze zmieniającymi się porami roku.

Dane te pokazują nam tylko jak dziwny jest Saturn. Wydawało nam się, że rozumiemy wzorce tych sygnałów radiowych emitowanych przez gazowe giganty gdyż Jowisz był dość prosty w interpretacji. Bez sondy Cassini naukowcy nie mogli zrozumieć, że emisje radiowe z Saturna są aż tak nietypowe

Powiedział Don Gurnett z University of Iowa, któy dowodzi zespołem odpowiedzialnym za badania radiowe i plazmowe dokonywane za pomoca sondy Cassini.

Saturn emituje naturalne fale radiowe nazywane Radiacją Kilometrową Saturna (Saturn Kilometric Radiation), w skrócie SKR. Fale te są niesłyszalne dla ludzkiego ucha ale Cassini "słyszy" to jako serie sygnałów zbliżonych do syren strażackich o różnej modulacji zależności od cyklu rotacji planety.

Naukowcy analizujący dane z Cassiniego przekonwertowali te sygnały na takie, które może usłyszeć człowiek. Obserwacje tego typu emisji radiowej Jowisza pozwoliły na dokładne "zmierzenie" planety. Ustalić można parametry takie jak na przykład stopień rotacji. Z Saturnem nie będzie to już jednak takie proste.

Gdy sonda Voyager mijała Saturna w 1980 roku, SKR wskazywał, że dzień ma tam 10,66 godziny. Ale później, europejski Ulysses odkrył, że serie sygnału radiowego różnią się o sekundy a nawet minuty.

Czy japoński kryzys nuklearny jest elementem planu depopulacji ?

Czy to możliwe, że radiacja emitowana w elektrowni Fukushima Daiichi nie jest powstrzymywana celowo aby zredukować populację wysoko uprzemysłowionych społeczeństw? Są dowody wskazujące na to, że nie jest to teoria kompletnie szalona.

Po katastrofalnym trzęsieniu ziemi elektrownia Fukushima została zmyta falą tsunami. Była to fala dwukrotnie wyższa od takiej do jakiej wytrzymania kompleks był zaprojektowany. Efektem tego są znaczne i poważne zniszczenia oraz cieknące topiące się cztery reaktory jadrowe.

Pierwszą dziwną rzeczą jest, że japoński rząd zamiast chronić ludzkie życie i odbudowywac infrastrukturę raczej zdaje sie chronić interesy korporacji Tokyo Electric Power Company a to wszystko kosztem zdrowia ludzkiego oraz bezpieczeństwa całej półkuli północnej.

Minął już ponad tydzień od czasu gdy eksplodował reaktor 3 kompleksu, zawierający paliwo uranowo plutonowe.

Wiadomo też, że przecieka reaktor 4. Mimo to rząd japoński nie robi nic aby odciąć źródło radiacji poprzez przysypanie reaktorów workami z piaskiem i substancjami absorbującymi promieniowanie tak jak to uczyniono w Czarnobylu. Dzięki tej słusznej i szybkiej decyzji ZSRR zminimalizował skalę tragedii w 1986 roku. Wtedy też sugerowano, że nic nam nie grozi a wysyp dziwnych chorób onkologicznych zwłaszcza związanych z niedoczynnoscią lub nadczynnością tarczycy jest wręcz ogromny.

Przeciekające reaktory wciąż emitują radioaktywność do atmosfery a gdyby podjęto decyzję zasypania ich udałoby się odciąć źródło promieniowania w ciągu najbliższych dni. Próby przywrócenia chłodzenia nie udają się a kolejne wstrząsy sejsmiczne w okolicy siłowni powodują zwiększenie prawdopodobieństwa powtórki z czarnego scenariusza. Dodatkowo Japończycy wciąż próbują regulować ciśnienie wentylując radioaktywne gazy do atmosfery.

Brak akcji zmierzających do uchronienia przed eskalacją skażenia jest albo wyrazem skrajnej niekompetencji Rządu albo wynikiem celowego działania. Propaganda dystrybuowana w mediach głównego nurtu utwierdza nas w przekonaniu, że żadnego skażenia nie ma. Pojawiają się jednak w USA głosy, że skutki będą znaczne i odczują je przede wszystkim Japończycy i Amerykanie, którzy narażeni będa na największe dawki.

Ci sami ludzie, którzy mówią nam teraz, że poziomu radioaktywności sa niewielkie i nieszkodliwe przekonywali nas, że po katastrofie w Czarnobylu zmarło jedynie 9 000 osób podczas gdy wystawiła ona na działanie szkodliwych substancji ponad  550 milionów europejczyków i od 150 do 230 milionów osób poza Europą a w sumie doprowadziła do ponad miliona śmierci.

Japonia aktualnie zmaga się z kryzysem żywnościowym po opadzie radioaktywnym gdyż poziomy jodu w warzywach są siedmiokrotnie podwyższone. Wkrótce ten sam problem może dotyczyć USA. Żywność szczególnie absorbująca radioaktywne substancje to szpinak , sałaty , mleko , grzyby. W ciągu najbliższych kilku miesięcy popularność upraw szklarniowych na pewno znacząco wzrośnie.

Orbita komety Elenin nadal nie jest pewna

10 grudnia 2010 roku, nieznany rosyjski astronom Leonid Elenin odkrył obiekt, kometę oznaczoną sygnaturą C/2010 X1. Kometa zyskała też po prostu miano Elenin i została zaklasyfikowana w obserwatorium NEO (Near Earth Objects) co oficjalnie potwierdza jej status, jako obiektu przechodzącego w pobliżu Ziemi.

W momencie odkrycia komety ustalono, że peryhelium ( najbliższy punkt orbity względem naszego Słońca) wyniesie około 8.8 AU (1 AU = 149, 598, 000 kilometrów). Setki obiektów z przestrzeni przybywa od strony obłoku Oorta, aby kontynuować swoją orbitę względem naszej gwiazdy. Wydawało się, więc początkowo, że Elenin, jakkolwiek ciekawy, jest zwykłą nieistotną typową kometą.

Rekalkulacje jej orbity wykonane miesiąc później wskazały, że jej peryhelium zmniejszyło się do wartości od 0,15 do 0,24 AU. Dystans jest nadal bardzo bezpieczny nawet, jeśli weźmiemy pod uwagę długi na setki kilometrów i pełny różnego rodzaju gruzu kosmicznego, warkocz komety. Jednak nie jesteśmy w stanie do tej chwili określić dokładnie ścieżki orbity i każde przewidywania w tej materii zdają się być oparte na domysłach.

Według ostatnich obliczeń naukowców peryhelium komety wyniesie 0, 45 AU a wydarzy się to 10 września 2011. Obiekt znajdzie się wtedy około 67 319 100 kilometrów od nas. Biorąc pod uwagę te przewidywania powinniśmy być w stanie obserwować kometę z Ziemi począwszy od sierpnia 2010 zwłaszcza, że jej warkocz zapewne rozbłyśnie światłem odbitym Słońca.

Okres obiegu ciała niebieskiego wokół Słońca wynosi około 9900 lat a nadal nie jest wiadoma jej masa. Brak oficjalnych doniesień na ten temat ze strony jakiejkolwiek agencji kosmicznej. Według aktualnych danych Elenin porusza się z prędkością 85, 000 km/h i jasność obiektu będzie się zmieniać w zależności od pozycji. NASA i Marynarka Wojenna USA przygotowały projekcję przejścia komety co można obserwowac na tym diagramie.

Artykuł pochodzi ze strony zmianynaziemi.pl , kopiowanie dozwolone za zgodą administratora witryny

Obserwacje dziwnych obiektów zaniepokoiły mieszkańców Irkucka

Mieszkańcy Irkucka w okolicach 8 marca raportowali masowo pojawienie się dziwnych obiektów na niebie. Skala zgłoszeń była tak duża, że sprawą zainteresowała się rosyjska telewizja NTW, której reportaż możemy oglądać w poniższym filmie.

Erupcja wulkanu w Japonii

Dodatkowe nieszczęście nawiedza Japonie. Wulkan Shinmoe-dake w południowo zachodniej Japonii rozpoczął erupcję. Wyrzut pyłu i materiału piroplastycznego ma już ponad 5 km wysokości.

Dziwne zjawisko na Słońcu czy awaria sondy SDO?

Dziwne zjawisko  zostało zaobserwowane w udostępnianych na żywo danych z sondy kosmicznej SDO. Albo jest to awaria urządzenia, internetowa podróbka albo faktycznie doszło do jakiegoś zaćmienia cześci Słońca.

Kometa Elenin przeleci bardzo blisko Ziemi już w październiku 2011

Czy 17 października dojdzie do impaktu komety z Ziemią? Tego typu teorie krążą w internecie. Według doniesień rządy na świecie już o tym wiedzą i przygotowują się na to.

Naukowcy dementują, że dojdzie do kolizji ale potwierdzają, że będzie bliskie przejście komety Elenin w październiku co skutkować będzie możliwością obserwacji ciała niebieskiego nawet gołym okiem. Na stronie NASA można również przeczytać, że kometa będzie najbliżej Ziemi 16 października o 21:08 (czasu amerykańskiego). Ewentualne "uderzenie" miałoby miejsce właśnie 17 października w godzinach porannych. Jednak jeśli naukowcy się nie mylą wtedy kometa będzie w odległości ponad 54mln kilometrów.

Istnieją też teorie, że Kometa Elenin jest przykrywką mającą odwrócić uwagę od innego ciała niebieskiego. Pojawienie się komet zawsze rozpala wyobraźnie nie inaczej jest tym razem. Komety były też zawsze uważane za zwiastun nadchodzących zmiany oby ta kometa była zwiastunem zmian na lepsze.

Anomalia odchylenia orbity Księżyca

Od listopada 2010 coraz głośniej słychać w sieci doniesienia o występujących anomaliach orbity Księżyca. Zwykle sa to wiadomości wyssane z palca ale tym razem teoria zmiany orbity naszego naturalnego satelity zdaje się mieć podbudowę naukową. Powiązany z Uniwersytetem Cornell włoski fizyk Lorenzo Iorio twierdzi w swojej pracy naukowej, że ma dowody na potwierdzenie tej teorii.

Twierdzenia swoje opiera na wynikach pracy z laserem reflektometrycznym, superczułym urządzeniu mierzącym odbicie od pozostawionych przez Amerykanów zwierciadeł. Według danych zebranych przez dwóch fizyków amerykańskich Johna D. Andersona i Michaela Nieto, na których Iorio oparł swoją analizę, ekscentryczność orbity Księżyca zanotowała anomalię wzrostową. Zjawisko nie pasuje do żadnych znanych modeli grawitacyjnych i jest bardzo zagadkowe. Co ciekawe podobne anomalie wykryto w ekscentryczności orbity Saturna oraz sond kosmicznych Pioneer , których kurs nie zgadza się z tym wyliczonym na Ziemi.

Doktor Lorenzo Iorio twierdzi w konkluzji do swojej pracy, że brano pod uwagę modelowanie co mogłoby powodowac takie odchylenia orbit i najbardziej prawdopodobna wydaje się obecność masywnego ciała niebieskiego (Planeta X/Nemesis/Tyche), która to teoria ostatnio zaczęła być popularna w kręgach naukowych jako całkiem prawdopodobna.

Pewne własciwości pasa Kuipera oraz dystrybucja komet z obłoku Oorta zdają się to potwierdzać i mogłoby to powodować zmiany odchylenia orbity. Naukowiec dodaje, że konieczne sa następne badania, które mogłyby potwierdzić lub wykluczyć jego ustalenia.

Materiały pomocnicze znalezione przez portal zmianynaziemi.pl

Praca naukowa na temat odchyleń kursu Sondy kosmicznej Pionier

Praca naukowa na temat przyczyn zmiany ekscentrycznosci orbity księżyca

GMO niebezpieczna zabawa w Boga

Ciekawy temat GMO pokazany w filmie francuskiej stacji Planete. Kukurydza GMO nie smakuje nawet szkodnikom. Poznaj informacje na temat tego co jesz codziennie.