W Czechach odnaleziono gwóźdź z ukrzyżowania Jezusa Chrystusa

Kategorie: 

Źródło: 123rf.com

Gwóźdź został znaleziony w klasztorze Milevsko (Czechy) w 2020 roku. Datowanie radiowęglowe drewnianego relikwiarza (pojemnika do przechowywania cennych relikwii o świętym znaczeniu), w którym ukryto gwóźdź, wskazywało na IV wiek naszej ery. Artefakt został ozdobiony błękitem ultramaryny, farbą droższą od diamentów.

 

Ten gwóźdź został znaleziony w klasztorze Milevsko (Czechy) podczas badań archeologicznych wiosną 2020 roku. Ukryty był w tajnym skarbcu w murze i najprawdopodobniej ukrywał się przed wojownikami husyckimi, którzy spalili klasztor w 1420 roku. Sam gwóźdź jest ozdobiony krzyżem z 21-karatowego złota.

Pierwsze pudełko, w którym ukryto gwóźdź, zostało datowane radiowęglowo na IV wiek. Chrześcijaństwo zostało zalegalizowane w 313 roku edyktem mediolańskim podpisanym przez cesarza Konstantyna I.

Co ważniejsze, relikwiarz został ozdobiony ultramaryną. Niebieski barwnik wykonany z lapis lazuli, który w tamtych czasach był droższy od złota czy kamieni szlachetnych. W swojej naturalnej postaci występuje tylko we współczesnym Afganistanie. Drugi relikwiarz został również ozdobiony złotą tabliczką w kształcie krzyża z napisem IR, co oznacza Iēsus Rex, Jezus Król.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
loading...

Komentarze

Portret użytkownika Znawca

Bez cienia wątpliwości Jezus

Bez cienia wątpliwości Jezus jest Bogiem ! Niestety ogromna ilość ludzi nie wierzy w to albo nic o tym nie wie... a to błąd !

Imię Jezus pochodzi z języka hebrajskiego („Jehoszua” lub w wersji krótszej „Jeszua”) i oznacza „Jahwe [= imię Boga Izraela] zbawia”, „Jahwe jest zbawieniem”. Okazuje się, że nosił je nie tylko nasz Zbawiciel, ale było ono popularne w starożytnym Izraelu. Imię wodza Izraela (następcy Mojżesza) Jozue to grecka forma hebrajskiego Jehoszua (znamy jeszcze kilka innych osób o tym imieniu; por. Ezd 2,2; 7,11; 8,34). Od niej pochodzi również imię Jazon (por. 1 Mch 8,17; 2 Mch 4,7). Syn Syracha (autora jednej ze starotestamentalnych ksiąg) również miał na imię Jezus (por. Syr 50,27), a w Nowym Testamencie autorzy wzmiankują dwie różne osoby o tym imieniu (Jezusa syna Eliezera [por. Łk 3,29] i Jezusa zwanego Justusem [por. Kol 4,11]). Jednak w ogromnej większości przypadków (w Ewangeliach ponad 500 razy)
imię to (po grecku „Jesous”) odnosi się do Chrystusa. W starożytnym Izraelu imiona miały dużo większe znaczenie niż u nas. Niekiedy zapowiadały przyszłą misję nowo narodzonego dziecka. Tak też było w przypadku Jezusa z Nazaretu. Wpisana jest w nie idea zbawienia (wybawienia Izraela i całej ludzkości z niewoli zła, grzechu, śmierci). Już na samym początku Ewangelii poznajemy słowa, jakie anioł oznajmił Józefowi na temat jego Małżonki i Dziecka: „Porodzi Syna, któremu nadasz imię Jezus, On bowiem zbawi swój lud od jego grzechów” (Mt 1,21). Podobne zapowiedzi znajdujemy m.in. w Łk 1,69–71; 2,30; J 3,17. Odpuszczając grzechy, pomagając ludziom potrzebującym, a przede wszystkich umierając na krzyżu dla naszego zbawienia, Jezus potwierdził swą wielką misję, zleconą Mu przez Ojca, a zakodowaną w Jego imieniu.

εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος ουτος ην εν αρχη προς τον θεον

Skomentuj